Monday, January 7, 2008

SCRATCH 13

http://web.mac.com/lilu.architecture/BEAUTY_and_the_BEAST/home.html

2 comments:

Yuval Yasky said...

ומה איתכם?

Yuval Yasky said...

טוב, אז ראיתי.
אני שמח שהתחלתם להפנים שעיקר העיסוק של הפרויקט שלכם הוא BEAST ORIENTED
ולא אחרת. אני סבור ששאלת הגודל היא שאלה מאוד רלבנטית ומאוד אקטואלית, ודאי במדינה שבה כל בניה שאיננה גדולה היא בזבזנית ולא אחראית. לכן מעניין אותי מאוד הכיוון שאיתו אתם מתחילים לזרום, אילו השלכות נוספות יש לשאלת הגודל (אני אחזור לשאלת הניראות למשל, למרות שליאור לא אוהב אותה). האם אתם יכולים לייצר רשימה של כל הנושאים הרלבנטיים לשאלת הגודל? המים הם רק התחלה, מענינת אמנם אבל יש עוד הרבה נושאים שיכולים להוות עבורכם חומר טוב מאוד לארגון הפרוגרמות והפרויקט בככלותו. תחפשו בבקשה רפרנסים לדיונים בשאלת הגודל באדריכלות (מגה סטרוקטורות היה נושא מאוד חם בשנות הששים והשבעים המוקדמות) קולהאס כתב על הנושא מסה ב- SMLXL ואני משוכנע שתמצאו עוד ועוד.
מבחינתי אתם מתחילים לעסוק בנושאים (ISSUES) היותר מעניינים
ועוזבים את הסטריפ שבו הייתם תקועים זמן רב מדי. לפיכך אני גם סבור שהחלק הראשון של מה שהצגתם השבוע הוא לא ממש משכנע, ההחלטה היכן לרכז את הבינוי אם בפס מעל התשתית או במין סרפנטינה כמו שהצגתם בשבוע שעבר הופכת להיות כרגע משנית היות והתמונה צריכה להתבהר ברגע שתייצרו פרמטרים נוספים למיקום ולקונפיגורציה של המבנים. היות והתחלתם בגורד שחקים אותו השכבתם כפעולה ראשונה (בה נתקעתם הרבה זמן) אני מציע, למשל, שתחזרו לגורדי השחקים ותראו איך הגודל שלהם חייב מחשבה שונה ממבנים קטנים יותר, למשל הדוגמא הכי מובנת מאליה היא חוקי הנסיגות (SET BACKS) של ניו יורק
גם כאן הייתי שולח אתכם לקולהאס (דליריוס ניו יורק)
אבל גם כאן, שוב קיימים רפרנסים מכאן ועד להודעה חדשה. תנסו להוציא כמה שניתן יותר חומרים אופרטיביים מהשאלה הזו של הגודל אם תעשו את זה כמו שצריך, תעגנו את הדיון בדיונים רלבנטיים מתחומי התיאוריה והמעשה ותייצרו סביב הציר הזה את הפרויקט אני חושב שזהו וקטור מצויין לעיסוק.
לילה טוב,
יובל